گرانول PVC نرم و سخت

گرانول PVC نرم

گرانول PVC نرم و سخت یکی از پر مصرف ترین پلاستیک ها در صنعت و تولید محصولات پلیمری میباشد. بدلیل استقبال زیاد از این پلاستیک و تولید زیاد آن و تجربه تولیدکنندگان به آنها اجازه می دهد تا رضایت مشتریان را با خلاقیت در تولید محصولات با کیفیت کسب نمایند.

ویژگی های گرانول PVC نرم و سخت

همان گونه که پیش از این نیز ذکر شد، پی وی سی به طور گسترده برای تولید بسیاری از اشیاء و مصنوعات استفاده می شود. این محبوبیت به دلیل ویژگی های فیزیکی و شیمیایی این پلیمر کارآمد و پرطرفدار است.

ویزگی های فیزیکی پودر پی وی سی

در ادامه به بررسی ویژگی های این ماده خواهیم پرداخت:

سختی

این ماده اگر خالص باشد بسیار سفت است اما اگر با مواد دیگر مخلوط شود انعطاف پذیر می شود. این مشخصه، پی وی سی را برای تولید محصولات در زمینه های مختلف، از ساختمان تا خودرو، مناسب می کند.

دما

با این حال، در حین تولید باید به دیگر ویژگی های این پلیمر نیز توجه نمود. دمای ذوب این پلیمر بسیار پایین است و باعث می شود پی وی سی برای آن دسته از محیط هایی که دمای آن بالاست بسیار نامناسب است.

علاوه بر این، اگر PVC بیش از حد گرم شود، مولکول های کلر را به عنوان اسید هیدروکریک یا دیوکسین آزاد می کند. تماس با این ماده می تواند باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری در سلامت افراد شود.

افزودنی های گرانول PVC نرم و سخت

برای آماده سازی پلیمر در تولیدات صنعتی، آن را با استابیلایزر، روان کننده یا محکم کننده ها، رنگ ها و روان کننده ها مخلوط می کنند. که در فرآیند تولید دارای انعطاف پذیری بیشترب باشد و دچار سائیدگی کمتر شود.

تولید گرانول PVC نرم

گرانول پی وی سی به دلیل  ویژگی های فیزیکی و شیمیایی و خطرناک بودن آن، باید در کارخانه های تخصصی تولید شود. معمولا در کارخانه ها، یک خط تولید فقط به این ماده اختصاص داده شود.

مرحله اول تولید گرانول PVC شامل: ترکیب پودر PVC با افزودنیها و پرکننده ها در میکسر گرم و سرد و سپس کامپوند همگن شده وارد اکسترودر دوماردون میگردد.

مواد  با عبور از قالب و کاتر گرانول تولید میشود. گرانول گرم وارد سیستم خنک کننده خط تولید اکستروژن میگردد. سیستم خنک کننده تولید گرانول PVC با هوا است که به Air Cooling معروفند. مرحله ی بعدی شامل جمع کننده و بسته بندی میباشد. از گرانول PVC همانطور که اشاره شد در تولید و ساخت طیف کسترده ای از مصنوعات اطراف ما استفاده میشود. با گرانول سازهای پی وی سی که شرح آن گذشت میتوان تمامی گریدهای مورد نیاز را تولید کرد و هیچ محدودیتی وجود ندارد. بعضی از گریدهای خاص پی وی سی با سیستم اکسترودرهای دوماردون همسوگرد و پایین خطی Air cooling تولید میشوند که در مقالات بعدی به آن دسته خواهیم پرداخت.

اکسترودر پلاس
مقالات مرتبط

مقالات مرتبط اکسترودر پلاس

فوم EVA در تولید کفش

اکسترودر پلاس 20 آذر 1401
0

فوم EVA در تولید کفش بسیار مورد توجه تولید کنندگان قرار است. آیا توجه کرده

مطالعه مطلب
اخبار صنعتی

لوله PEX آب – بخش دوم

اکسترودر پلاس 19 آذر 1401
0

لوله PEX آب و لوله پلی پروپیلن و استفاده آنها در آبرسانی خانگی موضوعی است

مطالعه مطلب
اخبار صنعتی

لوله فاضلاب PVC و مصارف خانگی

اکسترودر پلاس 9 آذر 1401
0

لوله فاضلاب PVC ساختمانی و مصارف خانگی بسیار پرطرفدار است. لوله کشی داخل ساختمان از

مطالعه مطلب
اخبار صنعتی

تولید لوله پی وی سی یو – قسمت دوم

اکسترودر پلاس 30 آبان 1401
0

در بخش اول این مطلب، به معرفی تولید لوله پی وی سی یو پرداختیم. در

مطالعه مطلب
اخبار صنعتی

تولید انواع لوله UPVC یا PVC

اکسترودر پلاس 28 آبان 1401
0

تولید انواع لوله UPVC به طور کلی به چهار گروه، دسته بندی می شوند: upvc

مطالعه مطلب
اخبار صنعتی
اکسترودر پلاس
نظرات مقاله

نظرات کاربران درباره این مقاله

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x