قالب پروفیل UPVC

اکسترودر پلاس
قالب پروفیل UPVC

قالب پروفیل UPVC بعنوان مهمترین بخش تولید پروفیل در و پنجره میباشد. قالب پروفیل UPVC از سه بخش دای، کالیبراتور و واتر تانک که از استیل ضد سایش و مخصوص این نوع محصول ساخته میشوند. استیل مورد استفاده این نوع قالبها از گرید 3Cr17 چینی یا 3Cr19 چینی و در مورد قالبهای با کیفیت با عمر طولانی از استیل Din 1.2316 اتریش یا آلمان استفاده میشود. بسیاری از مشتریان این سئوال را مطرح میکنند که چه تفاوتی میان قالب ارزان قالب گران وجود دارد. این محصول ارتباط مستقیمی با یک تولید اقتصادی و با کیفیت دارد. بیشتر تولیدکنندگان پیشکسوت به این مهم دست یافتند که با یک قالب بی کیفیت هیچ گاه نمیتوانند محصول باصرفه و با کیفیت تولید کنند از این رو به دنبال قالبهای گرانتر و با کیفیت تری هستند.

ساختار قالب پروفیل UPVC:

قالب پروفیل UPVC همانطور که اشاره شد شامل سه قسمت عمده میباشد. دای (Die) که ابتدای قالب و اصلیترین بخش میباشد. دای سر اکسترودر نصب میشود و مواد PVC بعد از طی کردن مارپیچ اکسترودر وارد دای قالب میشوند تا شکل پذیری اولیه انجام شود. کالیبراتور (Calibrator) را خنک کننده خشک نیز مینامند. این بخش از قالب بر روی میز وکیوم نصب میشود و وظیفه خنک کردن و شکل دهی ابتدایی محصول را میدهد.

کالیبراتور هر قالب بعنوان مهمترین بخش یک قالب محسوب میشود. ارتباط بین قدرت پمپهای وکیوم میز و کالیبراتور خیلی تنگاتنگ و اثرگذار میباشد. سومین و آحرین بخش قالب واتر تانک (Water Tank) است. وظیفه واتر تانک یا مخزن آب، خنک کردن نهایی پروفیل UPVC را با کمک آب متلاطم و وکیوم انجام میدهد. واتر تانک شامل مخزن استیل یا پلکسی و پلیتهای استیل ضد سایش تشکیل شده است. استیل همان گریدی است که در ساختار دای و کالیبراتور نیز استفاده شده است.

سرعت تولید:

قالب پروفیل UPVC ارتباط مستقیمی با سرعت تولید محصول دارد. در واقع قالب است که نوع اکسترودر و سرعت تولید و حتی فرمول متناسب را تعیین میکند. عمدتا در ایران ار اکسترودر کونیکال CM80 یا اکسترودر CM65 در تولید پروفیل در و پنجره استفاده میشود. بطور متوسط سرعت تولید در این نوع ماشین آلات بین 1.8 تا 3 متر در دقیقه برای پروفیل فریم میباشد.

ماشین آلات مورد نیاز تولید پروفیل:

اکسترودر دومارپیچ کونیکال یا پارالل

میز وکیوم حداقل 8 متر

کشنده و اره و بارانداز

کواکسترودر 30 یا 35 میلیمتر

میکسر 300/600 لیتر یا بزرگتر

قالب پروفیل UPVC

اکسترودرپلاس ارائه کننده خط کامل تولید پروفیل UPVC میباشد. نصب و راه اندازی خط تولید و قالب پروفیل در و پنجره از جمله خدمات این مجموعه میباشد.

قالب پروفیل UPVC
قالب پروفیل پنجره UPVC مهمترین بخش تولید این محصول صادراتی و پر مصرف میباشد. اکسترودرپلاس تامین کننده انواع قالبهای محصولات PVC/UPVC با بیش از 20 سال سابقه میباشد.
تیتر دوم

اکسترودر پلاس تامین کننده قالب انواع مقاطع PVC / UPVC با بیش از 20 سال سابقه ارائه خدمات