سیلندر و مارپیچ

سیلندر و مارپیچ
اکسترودر پلاس
سیلندر و مارپیچ

سیلندر و مارپیچ یا اصطلاحا سیلندر و ماردون مهترین قطعه دستگاههای اکسترودر و تزریق میباشند. همچین سیلندروماردون در دستگاهای اینجکشن بلو مولدینگ یا بادی هم استفاده میشود. کلیه مراحل تغذیه، میکسینگ و تزریق به قالب از وظایف مارپیچ یا ماردون می باشد.

سیلندر به عنوان محافظ و نگهدارنده ماردون عمل می کند. به مجموعه این قطعه سیلندرومارپیچ میگویند. بنا بر استفاده در هر دستگاه و بر اساس پلیمر مورد مصرف جنس آلیاژ و پوشش سیلندر و ماردونها متفاوت هستند. بیشترین سایش ماردون در تولید بر پایه PVC میباشد. وجود کربنات کلسیم بعنوان پرکننده در فرمول تولید محصولات پی وی سی باعث سایش بالای این ماده پر مصرف شده است.

دغدغه بیشتر تولیدکنندگان محصولات پی وی سی سایش سریع سیلندر و ماردونهای بی کیفیت میباشد. که هم محصول نهایی بیکیفیت تولید میکنند و هم هزینه تولید را افزایش میدهند. اکسترودر پلاس با سالها تجربه در زمینه تهیه و فروش سیلندر و ماردون از چین و اتریش بطور تخصصی با طراحی مارپیچ با آرایش ماردون اصلی و آلیاژ و پوشش با درجه سختی بالا این مشکل را حل نموده است.

بیشترین تنش را دستگاههای اکسترودر دومارپیچ کونیکال دارا میباشند.

سیلندر و مارپیچ

ماردون یا مارپیچ با نام SCREW و سیلندر با نام BARREL شناخته می شوند. آرایش و اندازه گام مارپیچ و جنس آلیاژ بکارفته در ساختار سیلندر و مارپیچ ارتباط مستقیمی با مواد ورودی و محصول نهایی دارد. عمدتا ماردونها پوشش Nitriding و یا Bimetallic دارند که به عدم خورندگی و طول عمر مفید ماردون کمک بسزایی میکند. سیلندرومارپیچ جزو تجهیزات مصرفی دستگاها می باشند. با پایان رسیدن عمر مفیدشان برای تولید بهینه و اقتصادی و بهره مندی از حداکثر ظرفیت اکسترودر یا اینجکشن برای تعویض آن می بایست اقدام کرد. برای هر اکسترودر یا دستگاه تزریق ماردون و سیلندری منحصر به فرد احتیاج است تا بتوان حداکثر ظرفیت را از تولید گرفت.

چه مدلهایی را تامین میکنیم؟

تهیه سیلندروماردون CM45 اکسترودر کونیکال PVC، سیلندروماردون CM55 اکسترودر دوماردون پی وی سی، سیلندر و ماردون CM65 اکسترودر دوماردون پی وی سی، سیلندر و ماردون CM80 اکسترودر دوماردون PVC، سیلندر و ماردون 92/188 کونیکال و 92 پارالل
تامین سیلندر و ماردون اکسترودر پارالل UPVC، سیلندر و ماردون اکسترودر کونیکال UPVC، سیلندر و ماردون اکسترودر کونیکال WPC، سیلندر و ماردون اکسترودر لوله پلیکا، سیلندر و ماردون اکسترودر سینسیناتی، سیلندر و ماردون اکسترودر KM، سیلندر و ماردون لیانگسو چین، سیلندر و ماردون اکسترودر وبر آلمان، سیلندر و ماردون اکسترودر اتریشی، سیلندر و ماردون اکسترودر لیدر ترکیه سیلندرومارپیچ پارالل، سیلندر و ماردون اکسترودر میکروسان ترکیه مارپیچ پارالل و ماردون کونیکال
واردات و تامین سیلندر و ماردون اکسترودر تک ماردون پلی اتیلن HDPE، سیلندر و مارپیچ اکسترودر تک ماردون پلی پروپیلن PP، سیلندر و ماردون اکسترودر کونیکال چینی،سیلندر و مارپیچ اکسترودر پارالل همسوگرد، سیلندر و مارپیچ دستگاه تزریق

 

مزایای سیلندر و مارپیچ با کیفیت چیست؟
همانطور که اشاره شد مهمترین بخش یک دستگاه تزریق یا اکسترودر سیلندر و مارپیچ میباشد. وظیفه دریافت مخلوط کردن و ذوب کردن و تزریق را بعهده دارد. برای محصولات پایه PVC یا هر پلیمری با سایش بالا مقدار عمق نیتراته و آلیاژ استفاده شده در ساختار مارپیچ و سیلندر بسیار حائز اهمیت میباشد. همچنین آرایش گامهای مارپیچ نیز میبایست برای هر پلیمر، محصول و دستگاه منحصر به فرد باشد. اکسترودرپلاس بطور تخصصی وارد این مقوله شده است و از معتبرترین تامین کننده ها و سازندگان چینی سیلندر و مارپیچ مورد نیاز مشتریان را تامین مینماید.
آیا سیلندر و ماردون ایرانی جوابگو میباشد؟
در مورد این مسئله میتوان از تجربیات تولید کنندگان جویا شد. بیشتر آنها معتقند برای پخت خوب و تولید محصول بهتر سیلندر و ماردون چینی جوابگو میباشد. ولی آمار کلی نشان میدهد بیشتر از 95 درصد سیلندر و مارپیچ اکسترودرهای دوماردون از چین تامین میشود. و بیشتر از 50 درصد سیلندر و ماردون اکسترودرهای تک پیچ PVC نیز از چین وارد میشوند ولی در مقابل بیشتر مارپیچهای دستگاههای تزریق و بادی و اکسترودرهای تک مارپیچ پلی اتیلن را سازندگان ایرانی میسازند.

اکسترودر پلاس تامین کننده تخصصی سیلندر و ماردون از شرکت DMG یکی از برترین برندهای چینی می باشد.