لوله فاضلاب PVC و مصارف خانگی

لوله فاضلاب PVC

لوله فاضلاب PVC ساختمانی و مصارف خانگی بسیار پرطرفدار است. لوله کشی داخل ساختمان از قدیم الایام وجود داشته است اما مواد به کار رفته در لوله ها دستخوش تغییرات فراوان شده است. برای چندین دهه، فلز و سرامیک، رایج ترین مواد لوله بودند. امروزه بسیاری از خانه ها هنوز لوله های فولادی گالوانیزه، سفالی یا حتی چدنی دارند. از دهه 1970، مس، جایگزین فولاد گالوانیزه شد و امروزه رایج ترین فلز مورد استفاده در سیستم های لوله کشی است.

با این حال، لوله های پلاستیکی نقش مهمی در لوله ها کشی دارند. انواع لوله های پلاستیکی در دهه 1930 بود و با دهه 1960، محبوبیت آنها در میان کاربران افزایش داد. به لطف  پیشرفت در تولید پلاستیک، این لوله ها را به طور کلی مفید تر کرد.

برای سالها، پلاستیک خاکستری به نام پلی بوتیلن برای سیستم های لوله کشی رایج بود اما دیگر از آن استفاده نمی شود. زیرا ترک می خورد و نشتی ایجاد می کند. هیچ نوع پلاستیکی برای تولید لوله ها استفاده نمی شود. اگر لوله های پلی بوتیلن قدیمی در خانه شما استفاده شده است، اکیدا توصیه می شود که با یک لوله پلاستیکی جدیدتر جایگزین شود. در این جا سه نوع لوله پلاستیکی آب که امروزه معمولا توسط لوله کش ها استفاده می شود، معرفی می گردد:

3 نوع رایج لوله فاضلاب PVC  یا پلاستیکی

پلی وینیل کلراید (PVC)

پی وی سی ماده ای است که احتمالا پیشتر با آن آشنا هستید. به غیر از لوله کشی، نقش های بسیاری را در ساخت خانه ایفا می کند. اکثر خطوط اصلی فاضلاب، از جنس PVC هستند. این ماده، به اندازه برخی دیگر از انواع پلاستیک انعطاف پذیر نمی باشد و به دلیل اینکه در دماهای بالا ( گرم تر از 140 درجه فارنهایت) تاب می آورند، برای خطوط آب گرم یا در کاربردهای آشپزخانه استفاده نمی شود. این نوع لوله های پلاستیکی، در مقابل رطوبت مقاوم هستند و رسانایی حرارتی کمی دارند.

اکسترودر پلاس
مقالات مرتبط

مقالات مرتبط اکسترودر پلاس

EVA در تولید کفش

اکسترودر پلاس 3 مرداد 1403
0

EVA در تولید کفش بخش سه، EVA در تولید کفش همانگونه که در دو مطلب

مطالعه مطلب
اخبار صنعتی

لوله HDPE و اتصالات آن

اکسترودر پلاس 31 تیر 1403
0

لوله HDPE و اتصالات آن موضوع مطلب امروز است. این لوله، نوعی لوله پلاستیکی منعطف

مطالعه مطلب
اخبار صنعتی

مزایای لوله HDPE

اکسترودر پلاس 30 تیر 1403
0

  مزایای لوله HDPE یا پلی اتیلن بسیار زیاد است. این لوله بسیار محبوب است.

مطالعه مطلب
اخبار صنعتی

ترمووال و پنل آکوستیک

اکسترودر پلاس 27 تیر 1403
0

ترمووال و پنل آکوستیک را در این مقاله بررسی کرده ایم. آیا ترمووال همان پنل

مطالعه مطلب
اخبار صنعتی

ترمووال پلی استایرن و مزایای آن

اکسترودر پلاس 23 تیر 1403
0

ترمووال پلی استایرن و مزایای آن، موضوع بخش دوم از این مقاله ی سه قسمتی

مطالعه مطلب
اخبار صنعتی
اکسترودر پلاس
نظرات مقاله

نظرات کاربران درباره این مقاله