تولید لوله پلی اتیلن

تولید لوله پلی اتیلن
اکسترودر پلاس
تولید لوله پلی اتیلن

تولید لوله پلی اتیلن ، لوله پلی اتیلن چیست؟ به زبان ساده لوله‌ای است که از جنس HDPE یا پلی اتیلن سنگین ساخته شده است و همین مواد پلی اتیلن است که به لوله خواصی می‌بخشد که باعث مزیتهایی منحصربفردی میشود و این مزایا باعث محبوبیت لوله‌های PE شده است. لوله ای پر کاربرد و اقتصادی، تولیدی پر سود و ارز آور با مواد اولیه فراوان و ارزان.

ماشین آلات تولید لوله پلی اتیلن

لوله‌های پلی اتیلن دارای مزایای بسیاری می‌باشند, کیفیت بالا، قابل اطمینان بودن لوله و اتصالات پلی اتیلن، سهولت بارگیری و حمل و نقل لوله و اتصالات پلی اتیلن به دلیل وزن نسبتا پایین آنان، نصب سریع و آسان، انواع پلی اتیلن را به بهترین انتخاب در پروژه‌های گوناگون تبدیل کرده است. لوله پلی اتیلن از جمله محصولات پلیمری است که از اکسترودر تک مارپیچ استفاده میشوند. اکسترودر تک مارپیچ، دای هد یا قالب، تانک وکیوم و واترتانک، کشنده و اره و جمع کن یا بارانداز میباشد.
همچنین لوله PE دارای شعاع خمش مناسب می‌باشد و در دمای بسیار پایین دارای مقاومت بسیار خوبی در مقابل ضربه و فشار دارد. محیط‌های اسیدی و بازی و همچنین بسیاری از محلولها و مواد شیمیایی تاثیری بر HDPE نمی گذارند. همین امر یکی از مهمترین مزیت‌های لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن می‌باشد.

مواد اولیه لوله HDPE

مواد پلی اتیلنی که جهت تولید لوله‌های HDPE مورد استفاده قرار می‌گیرد با نوع مواد پلی اتیلنی که برای تولید سایر محصولات پلی اتیلنی مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت می‌باشد. عمدا از پلی اتیلن سنگین یا HDPE برای تولید لوله HDPE برای تولید لوله پلی اتیلن استفاده میگردد. بیشتر پتروشیمی های ایران این پلیمر پرمصرف را تولید میکنند. برای تولید HDPE از مستربچ سیاه پایه پلی اتیلن با مواد اصلی و افزونی و یا مستقیم کامپوند پلی اتیلن استفاده میشود. از گرید‌های دیگر یا سبک پلی اتیلن LDPE در صنایع مختلفی از جمله تولید فیلم پلی اتیلن و ظرف یکبار مصرف فرمینگ استفاده میشود.

با افزایش تولید پلی اتیلن بازار نیاز مبرمی برای ماشین الات پیدا میکند مشاورین اکسترودر پلاس میتوانند بهترین انتخاب را برای شما رقم بزند.